Vinteren kom til sommerskisenteret!

Søndag 5. oktober kom den første klare meldingen på at vinteren for alvor nærmer seg.

Flere steder i bergensområdet kunne man nemlig se snøen bare noen hundre meter opp i høyden. Med litt snø i lavlandet var det bare å håpe at vinteren hadde tatt enda mer tak i høyreliggende strøk.

Mandag morgen dro jeg til fjells på sommerdekk. Over Kvamskogen var det ikke noe snø i veiene, men på veien opp fra Jondal mot Folgefonna gikk det ikke så veldig lang tid før jeg møtte snøen og måtte parkere bilen.

Heldigvis hadde jeg ordnet meg med skyss til topps trodde jeg. Det endte i stedet med at jeg kjørte en firhjuler med krabbegir til toppen bak tråkkemaskinen som brøytet vei. En litt nervepirrende kjøretur på det dårlige føret og med dårlig sikt, men det gikk helt fint.

Helt oppe ved sommerskisenteret (nå vinter) lå det over en halvmeter med nysnø som premie og ventet. Jeg kan love at det ble en uforglemmelig skidag i nysnøen hvor vi bare var noen få mennesker som laget buer i den urørte snøen.

Se flere bilder fra Folgefonna 6. oktober her!

Legg igjen en kommentar

