Sommerparadiset!

Skjærgården ved Lepsøy og Øyane er paradiset for mange i Bergensregionen gjennom sommeren.

Å ta turen til Øyane på en fin sommerdag, er som å kjøre langt avgårde og så havne på en liten Sørlandsperle.

Torsdag formiddag tok jeg en tur ut i sommerparadiset, og der var jeg selvsagt ikke alene, selv om det ikke akkurat kokte  med folk ved Vedholmen landhandel.

Ved kaikanten setter jeg meg ned og nyter en kaffe og folkelivet, og mens jeg sitter der ute kommer også solen skikkelig gjennom og gjør det enda mer mer sommerlig.

Sommerlig kledde båtfolk og hyttefolk kommer og går til Vedholmen, noen i bil og andre sjøveien. Noen rigger seg også til utenfor den nye kiosken som kom på plass i sommer.

Etter et lite besøk på Vedholmen, legges turen mot Os igjen.

På veien svinger jeg også ned til kaien vedVedholmen Galleri som har sommerutstilling.

Der er galleriet fylt opp med flott kunst fra mange kunstnere. Også utendørs er det plassert kunst, både på veggen og ved sjøkanten.

Skal du ha deg en liten luftetur i Os-bygden i løpet av sommeren, så er absolutt en tur ut i sommerparadiset Øyane verdt å få med seg.

Ut kommer du både sjøveien og med bil, men turen blir ekstra fin fra sykkelsetet.

Legg igjen en kommentar

