Det våres i fjellet!

IMG_8953Snøen har fått kjørt seg i solen på Bontveit i det siste. SE FLERE BILDER!

Strålende vær og en sol som for alvor begynner å varme, trakk meg opp i snøen nok en gang.

Denne gangen ble det med en liten tur bare en kjapp biltur unna. På toppen av Bontveit kom jeg til en parkeringsplass med veldig god plass. Kanskje ikke så rart det på en tirsdag.

Jeg har hørt mye om Bontveit gjennom hele vinteren, med da dreier det seg om langrenn i lysløypen på Frotveit, som visstnok skal ha hatt strålende forhold for langrennsfolket gjennom hele vinteren.

Selv la jeg turen innover i dalen i retning Gullfjellet. Det varme været i det siste har satt sitt preg på snøen innover i dalen, men når man kommer opp i høyden, er det fremdeles god dekning.

Selv tok jeg sikte på en renne inne i dalen, men da jeg kom inn der var det ikke så veldig mye snø å skryte av. Det lå litt nysnø oppå den harde gamle snøen, men når solen tok tak ble det heller bløtt, så nedkjøringen ble sånn passe.

Stanset ved hyttene som ligger inne i dalen på vei ned igjen, og det var ikke så ille å sitte der i t-skjorte og nyte sol og litt godt i fra sekken.

Nå ser det ut til at det blir nedbør i form av regn fremover, så da får nok det lille som ligger av snø i nederste delen kjørt seg.

Legg igjen en kommentar

