Drømmehelgen

img_5287Etter store snøfall kom endelig solen igjen til Eikedalen. BILLEDSERIE

Etter åpningen lørdag 7. januar, har vært ganske så blandet. Først kom regnet, men de siste dagene før helgen, lavet det ned med deilig nysnø, og det gikk mot en drømmehelg både i Eikedalen og i de andre skisenterene på vestlandet.

Startet helgen med å reise opp på kveldskjøring fredagskvelden. Var litt pessimistisk når jeg møtte regnet ellerede før jeg kom til Samnanger, men oppe i fjellet lå det meste urørt, og med lett snø i luften.

Da lysene kom på og heisen startet, var det bare å kaste seg ut i deilig pudder, og det kjen tes at jeg hjadde vært der på veien hjem.

Lørdag kom 2000 gjester innom Eikedalen i et strålende vær, og søndagen var om mulig enda finere, og 2500 gjester gliste om kapp med solen.

Selv fikk jeg med meg søndagen, og det ble en knall dag, for det meste i løypene, men fant også noen striper med urørt pudder før dagen var omme.

I skrivende stund er det tilbake til gamle synder, når det gjelder været. Flerfoldige plussgrader og regn, gjør at Eikedalen holder stengt onsdag, torsdag og fredag, men lørdag og søndag blir det åpent igjen.

Legg igjen en kommentar

